De E-Commerce Poort is een initiatief vanuit Thuiswinkel.org en haar leden om samen met de politiek en experts stil te staan bij de snelle ontwikkelingen van de e-commerce sector. 

Online winkelen is niet weg te denken uit het leven van inmiddels 14 miljoen Nederlanders – de online bestedingen van Nederlandse consumenten groeit jaarlijks en was in 2021 al goed voor een omzet van €31 miljard.Hoe zorgen we er met elkaar voor dat de sector toekomstbestendig is, zodat consumenten verantwoord en veilig kunnen blijven winkelen?De e-commerce poort biedt een podium aan grote en kleine ondernemers in de e-commerce, om in gesprek te gaan met politici, beleidsmakers en experts over onderwerpen als duurzaamheid, arbeidsmarkt, veiligheid en innovatie. Daarnaast dient de poort ook als ontmoetingsplaats om elkaar beter te leren kennen en kennis uit te wisselen. 

De E-Commerce Poort vindt twee keer per jaar plaats. 

Over Thuiswinkel 

Thuiswinkel.org  is  dé  stem  voor  de  e-commercesector.  Wij zetten ons in voor een goed online  ondernemersklimaat,  door  op  alle overheidsniveaus  aandacht  te  vragen  voor  e-commerce ondernemerschap en veilig, verantwoord winkelen. Dat doen wij natuurlijk niet alleen. Thuiswinkel.org heeft ongeveer 2.000 leden die online producten en diensten aan consumenten verkopen. Onze leden realiseren samen ruim 75% van alle online consumentenbestedingen in Nederland, een totale omzet van 31 miljard. Door ons grote netwerk aan online retailers, toeleveranciers, vervoerders en kennispartners weten wij als geen ander wat er speelt in de sector en wat er nodig is om toekomstproof te blijven. Wij verbinden en helpen vernieuwen via ons onderzoeksprogramma ShoppingTomorrow en helpen in de scholing van werkend en studerend talent met onze e-Academy. 

Contact 

Maike Jansen (Thuiswinkel)
maikejansen@thuiswinkel.org

Aanvullende vragen?

Neem contact op met ons secretariaat.